Kaart
Van Tilburg!
Ik leef nu al bijna 8 maanden in Tilburg, en ik vind het geweldig. Ik heb het gevoel dat ik mijn plek heb gevonden. Ik schijf nu over men routine die ik bijna elke dinsdag doe. Hij begint om half acht, men dagelijks ontbijt van havermout, soms met stukjes appel erin met kaneel en honing. Ik do wat voorbereiding voor me klassen, en soms kom ik mijn huisgenoten smorgens tegen, want die houden wel van uitslapen. Om kwart voor tien is men eerst les, erg relaxed, maar het les is niet relaxed. Drie uur Russisch van een echte Russisch leraar, streng en gezaghebbend. Men hersens worden namelijk helemaal ontploft van alle nieuwe worden, maar ik ben er erg blij mee want ik hou van nieuwe talen leren. Na de les renen Ole, (mijn deutse vriend die ook Russisch neemt) naar ons volgende les, Sustainable Consumtion, en klas die wordt ge team- teached, en frans economie leraar met het STERKSTE accent ooit, of en sociology leeraar die soms hele rare dingen zegt, zoals dat haar ‘ spirit animaal en giraf is’. Na de Sustainable Consumption is een pauze, dan eet ik met vrienden in de cafetaria, erg gezellig, dan kunne we even ontspannen voor de laatste lectuur van de dag: Research Methods, een makkelijk lectuur van een Nederlandse man met een heel rustgevend stem, de perfecte manier om de dag af te ronden. Rond half vijf ben ik klaar en dan ga ik naar huis, maar 3 minuten fietsen. Even chillen met de roomies, een beetje studeren en dan eten maken! Vanavond heb ik zelf gemakte chicken nuggets gemakt met een buiten kant van dorito chips, (ik weet het, erg Amerikaans). Maar we hadden wel groenten erbij. Na het eten riep Karim NOOOOO, hij was vergeten dat hij een Spaans online tentamen moest doen voor 12 uur savonds. Dus ik heb hem geholpen, nog meer me brein geëxplodeerd met talen en we hebben het gehaald, 37/50! Haha. Niet alle dinsdagen zijn zo druk, maar deze was wel erg fijne!
Van Tilburg!
Misschien leuk!?