In de war II
Het is warm in Nelson en het zit tegen de rand van te warm. Het is borreltijd en een klein vogeltje vliegt onder de veranda. Doet hetzelfde als een paar jaar geleden. Begint begin juli een nest te bouwen, bedenkt zich en begint een dag later een nest te bouwen een rib van het dak verder. Na 3 weken kleine vogeltjes gezien. Maar niet van het model robin. Na een sound check weten we het zeker het was in der tijd een ietwat door de war zijnde Pacific-slope flycatcher die samen met zijn vrouwtje het nest zijn begonnen.
Misschien leuk!?